Op vrijdag 16 december heeft ERGO tijdens een bijzondere ondernemingsraad zijn voorstel voor een nieuw strategisch plan voor de activiteiten in België en Luxemburg voorgelegd.

ERGO heeft de intentie om te stoppen met de verkoop van nieuwe verzekeringen in België en Luxemburg, en te focussen op de dienstverlening aan de bestaande klanten. Om hen een meer efficiënte dienstverlening te kunnen aanbieden, wil ERGO zijn activiteiten stroomlijnen. ERGO heeft ook de intentie om de verkooporganisatie binnen ERGO Partners in België en Luxemburg te sluiten.

Meer informatie over het voorgestelde strategisch plan kan u vinden in het persbericht. 

Lees het persbericht

Wat betekent dit voor u als klant? 

De bescherming van en de dienstverlening aan onze bestaande klanten staan centraal in onze strategie. Dit voorgestelde strategische plan heeft geen invloed op de bestaande klantencontracten

Frequently Asked Questions

  • Wat heeft u aangekondigd?

    Na zorgvuldige afweging en onderzoek van alternatieve opties stelt ERGO een nieuw strategisch plan voor zijn activiteiten in België en Luxemburg voor, dat onderworpen is aan het resultaat van de raadplegingsprocedure. De bescherming van en dienstverlening aan de bestaande ERGO-klanten staan centraal in deze nieuwe strategie. ERGO wil zich toeleggen op de duurzaamheid van zijn activiteiten in België en Luxemburg, en stelt daarom voor om:

    • te stoppen met het afsluiten van nieuwe verzekeringspolissen;
    • zich te concentreren op de dienstverlening aan de bestaande klanten die ERGO efficiënter wil maken;
    • te investeren in risico- en financieel beheer
  • Waarom stelt ERGO Belgium dit nieuwe plan voor?

    Omwille van de moeilijke economische context van lage rentevoeten, de focus van ERGO op levensverzekeringen en pensioensparen in België en Luxemburg, en het distributiemodel, kwam de winstgevendheid van ERGO onder druk te staan. Daarom stelt ERGO voor zijn activiteiten in België en Luxemburg een nieuw strategisch plan voor. De bescherming van en dienstverlening aan de bestaande ERGO-klanten staan centraal in deze nieuwe strategie.

  • Wat zal de impact zijn voor de Belgische klanten?

    De start van de raadplegingsprocedure heeft geen invloed op uw verzekeringscontract of op de dienstverlening die ERGO u zal bieden. U mag er zeker van zijn dat we u blijven bijstaan en de contractuele verplichtingen krachtens uw contract nakomen.

  • Hoelang kan ik nog een nieuw contract afsluiten bij ERGO?

    ERGO blijft nieuwe verzekeringscontracten afsluiten. ERGO zal het afsluiten van nieuwe verzekeringscontracten slechts stopzetten indien het – na het raadplegingsproces – zou beslissen om het voorgestelde strategisch plan in te voeren.

  • Zal ERGO in staat zijn om de verzekerde bedragen uit te betalen tot de einddatum van elke verzekeringspolis?

    De start van de raadplegingsprocedure heeft geen invloed op uw verzekeringscontract of op de dienstverlening die ERGO u zal bieden. ERGO zal zijn verplichtingen krachtens zijn verzekeringspolissen blijven nakomen.

  • Kan ik nog naar mijn huidige agent/makelaar gaan?

    Ja. Uw agent/makelaar blijft tot uw dienst staan. Bovendien kunt u met alle vragen steeds terecht bij het ERGO-callcenter op het nummer 02 535 58 88

  • Zal ik nog meer gedetailleerde informatie krijgen? Bij wie kan ik terecht met verdere vragen?

    Voor verdere vragen raden we aan contact op te nemen met ERGO via de gebruikelijke communicatiekanalen, zoals het ERGO-callcenter op het nummer 02 535 58 88 of uw agent/makelaar.

  • Zal de mogelijke stopzetting van de aanbieding van nieuwe levensverzekeringscontracten een invloed hebben op de fondsen (bijv, Golden Future Fund) waarin we via ERGO hebben geïnvesteerd? Kan het gebrek aan potentiële groei leiden tot mindere prestaties van de fondsen?

    Het voorgestelde nieuwe strategische plan heeft geen invloed op het kapitaal dat u via ERGO geïnvesteerd heeft in fondsen (bijv Golden Future Fund). De prestaties van fondsen worden voornamelijk bepaald door de beleggingsstrategie, timing en kostenstructuur van het desbetreffende fonds. Daarom bieden wij grote fondsen aan die gespreid zijn over diverse sectoren en regio's, en die worden beheerd door de beste financiële analisten in Europa (bijv., Bank Degroof Petercam). Bovendien blijven we onder het nieuwe voorgestelde plan onze klanten bedienen en hun fondsen beheren. Het kapitaal van recurrente premiebetalingen zal daarom blijvend worden belegd in de fondsen aangeboden door ERGO.

Indien u een vraag heeft, gelieve dan het contact center te contacteren op +32 (0)2 535 58 88

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag: 8.30 u. - 17 u.
Vrijdag: 8.30 u. - 16 u.

ERGO maakt gebruik van Cookies 
Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken (zoals pixels). Cookies zijn kleine bestanden die op uw computer worden opgeslagen door de websites die u bezoekt. Ze worden regelmatig gebruikt om websites te laten werken, of efficiënter te laten werken, en om informatie te verstrekken aan de eigenaars van de website. Wij gebruiken cookies om een goede werking van onze website te garanderen en om onze website gemakkelijker in gebruik te maken. We gebruiken ook cookies voor anonieme statistieken die ons in staat stellen te begrijpen hoe u onze website gebruikt en om ons te helpen de klantenservice voor u te verbeteren.
Bij een bezoek aan onze website neemt u kennis van de ERGO cookie-melding. U heeft het recht om het gebruik van cookies te accepteren of te weigeren. Gelieve er rekening mee te houden dat het weigeren van het gebruik van cookies een impact kan hebben op de functionaliteit van onze website. Als u meer wil weten over het gebruik van cookies door ERGO, of als u uw cookie-instellingen voor deze website wil aanpassen, raadpleeg dan ons beleid betreffende Cookies.
Meer informatie Ik ga akkoord